16 Ekim 2010 Cumartesi

LONDRA’DA TARİHİ HALI SERGİSİ

Türk-Osmanlı tasarımı halılar Londra'da sergilendi.



İngiltere'nin başkenti Londra'da yaşayan Türk tasarımcı Esti Barnes, Osmanlı İmparatorluğu kültüründen esinlenerek tasarladığı yeni halı kolleksiyonu 'Ottomania'yı sergiledi. Türkiye'nin Londra Büyükelçisi Ünal Çeviköz başka olmak üzere yerli ve yabancı konuklar da sergiye katıldı


Esti Barnes, benzer çalışmaları nedeniyle daha önce İngiltere ve ABD'de farklı ödüllere layık görülmüştü. 6 farklı halı tasarımı ile dikkat çeken Ottomania, Osmanlı kültürünün zengin motiflerini sunuyor. Halılardan birinin üzerinde Osmanlı Tuğrası bulunuyor.


Türk - Osmanlı Sanatını, İngiltere'de yansıtmak istediğini dile getiren Esti Barnes, bugüne kadar hiç kimsenin bu alanda benzer bir çalışmaya imza atmadığını söyledi.

Sergiyi gerçekleştirmek için uzun yıllar üzerinde çalıştığını belirten Barnes;

"Çok zevkle çalıştım bu konuda. Bilmediğim birçok şeyi öğrenmiş oldum. Osmanlı Sarayının dedikodularına bile girdim" dedi.

Bu alandaki çalışmalarına devam edeceğini belirten Barnes;

"Halılar burda üretiliyor ancak tasarımları ve desenleri Türkiye'de yapılıyor. Halı seçmemin nedeni tamamen şans oldu. Zamanla ilgi duymaya başladım. Çok iyi geri dönüşümler aldım. İngilizlerden büyük ilgi gördük" şeklinde konuştu.

(www.timeturk.com  - 15 Ekim 2010 Cuma – 09.04)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder