1 Haziran 2011 Çarşamba

BAŞBAKAN TRABZON MİTİNGİ’NDE HALKA SESLENDİ: “TRABZON’U BÜYÜKŞEHİR YAPACAĞIZ”


AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 12 Haziran 2011 Milletvekili Seçimlerine yönelik çalışmalarına 31.05.2011 Salı Günü Trabzon Atapark'daki miting ile devam etti.



Başbakan Erdoğan: “Çok yakında Trabzon’un tamamını büyük şehir yapacağız, Belde belediyesi kalmayacak”. “En önemli adımlardan biri de hızlı tren. Hızlı Treni Trabzon’a getireceğiz” dedi.


Trabzon Uzunsokak’ta 100 civarındaki Trabzonspor taraftarı genç taraftar “Fenerli Başbakan İstemiyoruz” şeklinde sloganlar atarak, Atapark’taki Atapark-Erdoğdu yol kavşağına kadar geldi. Burada da ellerinde TS bayraklarıyla gösteri yaptılar. Emniyet güçleri TS taraftarı gençleri kordon altına alarak herhangi bir olumsuz olaya izin verilmedi.

AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 12 Haziran 2011 Milletvekili Seçimlerine yönelik çalışmalarına 31.05.2011 Salı Günü Trabzon Atapark'daki miting ile devam etti. Başbakan Erdoğan Saat 14.00’de yapılması planlanan mitinge ancak 16.30 civarlarında gelebildi.

Çok büyük bir kalabalığın yer aldığı mitingde, Hopa’da yaşanan olumsuz olay, partili partisiz herkesi derinden üzdü.

Başbakan Erdoğan, miting konuşmasının ardından Trabzon Belediye Hizmet Binasının resmi açılışını yaptı. Programda Akçaabat’ta Akçaabat Haçkalı (Hoca) Baba Devlet Hastanesi'nin açılışına katılamaması Başbakanı hararetle bekleyen Akçaabatlıları çok üzdü. Başbakan Erdoğanın hastane açılışına katılamaması nedeniyle açılışı, Devlet Bakanı Hayati yazıcı ve Devlet Bakanı Faruk N. Özak ve beraberindekiler tarafından resmi açılışı yapıldı.

Trabzon Belediye Binası ve Zağnos Burcu arasında ve Atapark’ta tarihi surların bulunduğu mevkide düzenlenen mitingde halka hitap eden Başbakan Erdoğan, Türkiye'nin tarihinde üç büyük dönüm noktası olduğunu belirtti.


 
Başbakan Erdoğan şöyle konuştu:

“Tüm Trabzon’a selamlarımı sevgilerimi yolluyorum. Medeniyet şehri Trabzon’u selamlıyorum. Tarihte 3 büyük dönüm noktası. Anadolu fethi Trabzon’la tamamlandı.”

“1453 de İstanbul fethedildi. 1461 de Trabzon fethedildi. İstanbul’un Fethi, Trabzon’la anlam kazandı. 2 gün önce İstanbul'un fethinin yani fethi mübinin 558. yıl dönümünü kutladık. Bu sene inşallah Trabzon’un Fethi’nin 550. Yılını kutlayacağız. Şimdiden kutlu olsun, mübarek olsun.”

Erdoğan, kendilerini her zaman bağrına basan, her zaman hasretle, muhabbetle, samimiyetle kucaklayan bu harekete, bu davaya yüreğini, gönlünü, kalbini koymuş Trabzon'u, Trabzonluları selamlayarak,

“Bizi her zaman bağrına basan, bu sıcaklığa yüreğini koymuş Trabzonlu kardeşlerimi selamlıyorum. Sizi fazla beklettim. Hakkınızı helal edin.”

“Ben Hopa’ya eşkiyaların indiğini bilmiyordum. Ne yazık ki, araçlara saldırdılar. Meğerse eşkıya Hopa'ya da inmiş. Eli taşlı eşkıyalar oraya da inmiş. Ve ne yazık ki taşlarla araçlarımıza saldırdılar. Enteresan CHP'nin devasa bir pankartı yanında kimler iş tutuyor, bilmenizi istiyorum'' diyen Erdoğan, şöyle devam etti:

"Tek yol sokak diyor, tek yol devrim diyor. Altındaki imza 'halkevleri” diyor. Değerli kardeşlerim CHP'nin yanında böyle bir pankartın asılmasına göz yummasının ne anlama geldiğini Hakkari'de gördük.”

Hedefte AK Parti var. Fakat AK Parti kimin şahsında var, milletin şahsında var. Çünkü bizim rotamızı çeteler çizmedi, millet çizdi, millet. Biz Trabzon ile aslında acılar üzerinde konuşmak istemeyiz. Aracılar üzerinden konuşmak istemiyiz. Biz Trabzon ile doğruları konuşuruz, düz konuşuruz, dobra dobra konuşuruz, gönül birliği ile konuşuruz."

“Bizim rotamızı çeteler değil millet çizdi. Trabzon’da acılar üzerinden konuşmak istemeyiz. Doğru, düz, gönül diliyle konuşuruz. Bu benim Trabzon’a 25. Gelişim. Sizin tabirinizle suyolu ettik. Bütün dünyaya ulaşmaya çalışırken Trabzon’a 25 kez geldik. Çünkü biz size sevdalıyız. Biz Trabzonluya aşığız, tutkuluyuz. Hep beraber yürüdük. Biz Trabzon’un sorunlarını çok iyi biliriz.”

“Biz en başta ne dedik. Tek Millet. Çünkü ülkeyi bölmeye çalışıyorlar. ‘Yaradılanı severiz, yaradandan ötürü’ anlayışıyla devam ediyoruz. Allah bizi farklı kavimler halinde yarattı. Neden kavuşalım diye. Hepimiz Türk vatandaşı olduk. Bayrağımızın rengi: şehidimizin kanı, Hilal: bağımsızlığımız, yıldız: şehidimizin simgesidir. Tek bayraktan sonra tek vatan dedik. Bu vatanda kimseye ameliyat yaptırmayız. 4.sü ne dedik. Tek devlet dedik. Türk Cumhuriyeti ortak devletimiz. 2001’de yola çıktık etnik milliyetçiliğine karşıyız dedik. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyız.”

“2. Adım ne? Bölgesel milliyetçiliğe karşıyız.”

“Biz Ferhat’ız sizde şirinsiniz. Sevdalıyız size. Daha çok şeyler yapacağız. Bizde dinsel milliyetçilikte yok. Alevi, Sünni hepsine eşit mesafedeyiz.”

“Sevgili kardeşlerim bir dedikodudur gidiyor. Duydum rahatsız oldum. Bu dedikoduyu kim yapıyor biliyoruz. Trabzonspor’la ilgili bir dedikodu. Ve güya feneri ben şampiyon yapmışım. Ve bazı gençleri sokaklarda yürütüyorlar. Şu parti dememe gerek yok. Bi pankart asmışlar. Biz FB’li başbakan istemeyiz. Biz çocukluktan böyle gelmişiz. Benim torunum damadım Trabzonsporlu. Eşim Beşiktaşlı. Eşimi mi boşayayım. Böyle saçmalık yok. Ben Rizeliyim. Bu kadar kudretliydim çıkarırdım Rize’yi Süper Lige. Kasımpaşa’da büyüdüm. Karışsaydım Kasımpaşa düşmezdi.”

“Biz Ferhat’ız sizde şirinsiniz. Sevdalıyız size. Daha çok şeyler yapacağız. Bizde dinsel milliyetçilikte yok. Alevi Sünni hepsine eşit mesafedeyiz“ dedi.

Kentte son dönemde Trabzonspor'un şampiyon olmasının kendisinin engellediğine yönelik dedikodular olduğuna değinen Başbakan Erdoğan,

"Bu dedikoduların kimler tarafından yapıldığını sizler iyi biliyorsunuz. Güya Fenerbahçe'yi ben şampiyon yapmışım. Bazı gençleri sokaklarda yürütüyorlar. Onların kim olduğu bellidir. 'Fenerbahçeli Başbakan İstemiyoruz" şeklinde pankartlar açtırıyorlar. Siyaset başka, takım tutmak başka bir şeydir. Herkesin çocukluğundan beri tuttuğu bir takım vardır. Benim evimde damadım, torunum Trabzonsporlu, eşim Beşiktaşlı. Evde hiçbir sorun yaşanmıyor. Ben şimdi Beşiktaşlı diye eşimi mi boşayacağım. Eğer ben bu kadar bu işlere karışmış olsaydım Çaykur Rizespor'u niye Süperlig'e çıkaramadım. Kasımpaşa'da doğup büyüdüm, Kasımpaşa niye küme düştü. Trabzonla aramızı açmaya çalışan bu gafillere 12 Haziran'da bir ders verin. Siyasi istismar yapacağınıza Trabzonspor için ne yaptığınızı anlatın" dedi.

Birilerinin 'Trabzonspor şampiyonluğu kaybetse de bunu hükümete yükleyelim' diye ellerini ovuşturduğunu savunan Erdoğan,

"Ben Trabzonspor Kulübü'ne 3 kez gittim. Ama Fenerbahçe Kulübü'ne bir kez dahi gitmedim. Kimse benim Trabzon ve Trabzonspor ile arama giremez" diye konuştu.

Başbakan Erdoğan sözlerine devamla;

“Onlar borçlandı biz ödedik. Onlar kirletti biz temizledi. Bunları bilip anlatalım. Anlatalım ki sandıktan 6-0 çıkalım.”

“Size efendi olmaya değil. Sizin emektarınız olmaya geldik. Sözleşmeli personelle ilgili çalışma yaptırıyorum. Müjdeyi en kısa sürede vereceğiz. Karamsarlığa kapılmayın. Bize güvenin diğerleri gibi değiliz.”

“Çok yakında Trabzon’u büyükşehir yapacağız.”

“Trabzon’un tamamını büyük şehir yapacağız. Belde belediyesi kalmayacak. Kimsenin açıkta kalması diye bir şey yoktur. Şimdi Büyükşehir olunca Trabzon su ve kanalizasyon idaresi olacaktır.”

En önemli adımlardan biri hızlı tren. Hızlı Treni Trabzon’a getireceğiz. Trabzon’da Akyazı’da bir adım attık. Akyazı’da Trabzon’a yakışan bir stadı Trabzon’umuza kazandırıyoruz. Sadece stat değil. Seçimden sonra teşekküre geldiğimde oranın açılışını yapacağız. Trabzon’da 6-0 a var mıyız?”

“Çömlekçi’de, Tabakhanede, çağlayan da kentsel dönüşüme uğrayacaktır.”

“Şimdi yeni dönem başlıyor. Yoksullara 50- 60 metrekare arası peşinatsız ev yapacağız. 20 yıl vadeli, 100- 120 lira taksitle ev vereceğiz. Bunu evlenen çiftimiz için yapacağız. Teşvik edeceğiz. Boşuna 3 çocuk demiyoruz. DSİ Trabzon’a 467 trilyon yatırım yaptı. Aslında açılışını yapacaktım ama seçim sonrasına bıraktım. Atasu barajının açılışını yapacağız. Trabzon’a su sıkıntısı olmayacak” dedi.

HABER: TRABZON HABER AJANSI-31.05.2011 Salı


FOTOĞRAFLAR































FOTOĞRAFLAR: MUHAMMET YAVRUOĞLU-31.05.2011 SALI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder