27 Temmuz 2011 Çarşamba

TEZHİP SERGİSİ, MAHMUT GOLOĞLU KÜLTÜR MERKEZİNDE DEVAM EDİYOR


2010-2011 Eğitim ve öğretim döneminde Halk Eğitim Müdürlüğü ile Belediyenin desteklediği Tezhip Kursunu tamamlayan 9 öğrencinin hazırladığı 100 adet eser; Trabzon Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi Sergi Salonunda sergileniyor.

 

2010-2011 Eğitim ve öğretim döneminde Trabzon Halk Eğitim Müdürlüğü ve Trabzon Belediyesinin desteklediği Tezhip Kursunu tamamlayan 9 öğrencinin hazırladığı 100 adet seçkin eser Trabzon Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi Sergi Salonunda sergileniyor. Bir haftayı aşkın süredir açık olan sergi 30 Temmuz 2011 Cumartesi günü sona erecek.

 

Tezhip Sanatı eğitiminden geçen hanım kursiyerlerin yaptıkları el emeği göz nuru TEZHİP SERGİSİ Trabzon Halkından büyük ilgi görüyor.



Türk-İslam Süsleme Sanatlarından olan Tezhip Sanatı dalında 9 kursiyeri ile birlikte çok nadide eserlerin ortaya çıkmasına vesile olan Kurs Öğretmeni Selma Berber hoca hanımı kutlamak gerek. Trabzon Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi Sergi Salonunda sergilenen eserler sergiyi izleyenler tarafından büyük beğeni kazandı. Sergiyi izleyemeyenlerin ise bu fırsatı kaçırmamaları için 30 Temmuz Cumartesi gününe kadar sergiyi gezebilirler.



Trabzon Halk Eğitim Müdürlüğü Kurs Öğretmeni Selma Berber;

“Her milletin kendine has kültür ve sanat zenginlikleri vardır. Kültür ve sanattaki zenginlik, o milletin seviyesini, toplum kalitesini gösterir. Anadolu insanımızın ince zevk ve zarafetiyle ortaya koyduğu ve kökü tarihin derinliklerine kadar uzanan sanat eserlerine gıpta ile bakmamak mümkün değildir.

Türk-İslam Süsleme Sanatlarından olan Tezhip; altınlama, bezeme, yaldızlama sanatıdır. Tezhip’i günümüze taşımak ve günümüzde yaşatmak için Halk Eğitim Müdürlüğünce Trabzon’da beş yıldan beri kurslar düzenlenmektedir. Halkımızın ilgi ve desteği ile bu kurslar devam edecektir” dedi.

THA-27 Temmuz 2011 Çarşamba


SERGİDEN FOTOĞRAFLAR












Fotoğraflar: Muhammet YAVRUOĞLU-27.07.2011 Çrş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder