14 Eylül 2019 Cumartesi

ATATÜRK'ÜN TRABZON'A İLK GELİŞİNİN 95. YIL DÖNÜMÜ TÖRENLE KUTLANACAK

TRABZON - Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Trabzon'a ilk gelişinin 95. Yıl dönümü 15 Eylül 2019 Pazar günü kutlanacak.

BÜYÜK ÖNDER GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DİYOR Kİ:

"Ben olayım, olmayayım, Türk Milleti bâkidir. Görevinizi bana karşı değil, millete karşı yapacaksınız."

BÜTÜN MAL VARLIĞINI TRABZON'DA BÜYÜK TÜRK MİLLETİ'NE BAĞIŞLAYAN ATATÜRK:

"Mal ve mülk bana ağırlık veriyor. Bunları milletime vermekle ferahlık duyuyorum. İnsanın serveti, kendi manevi kişiliğinde olmalıdır. Ben büyük milletime daha neler vermek istiyorum.    

Hayatımın hatırlayabildiğim en mutlu dakikalarını yaşıyorum. Yıllarca önce düşündüğüm bu işi Trabzon'da tamamlamak mukaddermiş."


ATATÜRK'ÜN TRABZON'A İLK ZİYARETİ

Gazi Mustafa Kemal Atatürk; ülkemizin düşman işgalinden kurutuluşunun kesin hamlesi olan Büyük Taarruz ve Dumlupınar Zaferlerinin 2. yıldönümü törenlerini gerçekleştirdikten sonra gemiyle Karadeniz'e açılmış ve başka bir yere uğramadan 15 – 17 Eylül 1924 tarihlerinde Trabzonlularla buluşmuştur.

Mustafa Kemal Atatürk, ilk ziyaretinde Trabzon halkına yaptığı konuşmada; Sakarya Savaşı başta olmak üzere Milli Mücadele döneminde Trabzonluların inkâr edilemez katkılarını şu sözlerle vurgulamıştır:

"Beş sene evvel ilk defa Samsun'a ayak bastığım zaman bana kuvvet-i kalp veren vatandaşlarımın ilk safında Trabzonluların bulunduğunu asla unutmayacağım. Sakarya melhame-i kübrâsına Üçüncü Fırka ile yetişen Trabzon evlatlarının meydân-ı muharebede gösterdikleri fedakârlıkların kıymetli hatırası daima dimağımda menkûş kalacaktır. 
Bu vatanperver halka, o kahraman evlatlara malik olan bu kıymetli memleketimizin bir Ermenistan mahreci veya muhayyel bir Pontus krallığı ülkesi yapmak talep ve tehditleri ne meş'ûm idi. Şüphesiz o kâbuslar ilelebet hayal olmuştur." 


GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN TRABZON'A İLK GELİŞİNİN 95. YIL DÖNÜMÜ KUTLAMA PROGRAMI:

15 EYLÜL 2019 PAZAR

- Saat 10.00 Çelenk koyma programı (Yer: Valilik Önü Atatürk Alanı)
- Saat 10.15 Kutlama Programı (Yer: Valilik Önü Atatürk Alanı)

Tüm vatandaşlarımıza duyurulur.  

13.09.2019

(Fotoğraflar: Trabzon Valiliği Haber Sitesi'nden alınmıştır.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder