25 Ekim 2019 Cuma

VALİ USTAOĞLU, ORTAHİSAR HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ATÖLYESİNİ ZİYARET ETTİ

TRABZON - Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu, Ortahisar Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü'nün, üretim ve istihdama katkı sunulan atölyesinde incelemelerde bulundu.


Kadınların ve engelli bireylerin aralarında bulunduğu dezavantajlı grupları sosyalleştirmek, eğitimlerine katkıda bulunmak, üretime ve istihdama katılımlarını sağlamak amacıyla faaliyet yürüten atölyeyi ziyaretinde konuşan Vali Ustaoğlu, dezavantajlı kesimlere yönelik bu uygulamanın çok anlamlı olduğunu söyledi.


13 engelli bireyin ayakkabı ürettiği atölyeyi özellikle ziyaret etmek istediğini belirten Vali Ustaoğlu:

"Bu çocuklarımız burada üretime, istihdama, ilimiz ve ülkemiz ekonomisine katkı sağlıyorlar. Ailelerine de destek oluyorlar. Diğer yandan bu atölye, kaybolmaya yüz tutmuş yöresel el sanatlarımızın da yeni kuşaklara aktarılması adına faaliyet sürdürüyor. Trabzon bilindiği gibi hasırıyla, altın ve gümüş işlemeciliğiyle meşhur. Yüzyıllardır bu coğrafyada evlerini atölyelere dönüştüren yüzlerce ailemiz bu sektörden geçimini sağlamış. İşte bu sanatlar burada yaşatılmaya çalışılırken, Ortahisar Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğümüz de bu anlayışa öncülük ediyor" dedi.


Atölyede altın ve gümüş işlemeciliği eğitimi alan kadınların, kendi evlerinde üretime devam ederek ilimiz ve ülkemiz ekonomisine ciddi katkı sağladığına da değinen Vali Ustaoğlu:

"En önemlisi de çalışkanlığıyla nam yapmış kadınlarımız, Trabzon’umuzun önemli değeri olan bu sanatı ayakta tutmaya gayret gösteriyorlar. Burayı ziyaret ederek, hem kadınlarımızın eğitim ve üretim faaliyetlerini hem de engelli çocuklarımızın zanaat icralarını yerinde görmek istedim. Ben de burada yavrularımızın ürettiği ayakkabılardan sipariş verdim ve bizzat kullanıyorum. Atölyemizde, piyasada 4-5 misli fiyata satılan ayakkabıları çok uygun fiyatlarla, çok güzel şekilde imal ediyorlar. Bu atölyenin kuruluşunda ve faaliyetlerini sürdürmesinde emeği geçen tüm arkadaşlarımıza teşekkür etmek istiyorum" şeklinde konuştu.


Trabzon'un ünlü altın ve gümüş işlemeciliği yanında, ahşap el sanatları ve ayakkabı üretimi de yapılan atölyedeki incelemelerinde Vali İsmail Ustaoğlu'na, eşi Şenay Ustaoğlu'nun yanı sıra, Ortahisar Kaymakamı Tolga Toğan ile Ortahisar Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürü Orhan Genç de eşlik etti.

25.10.2019


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder