17 Mayıs 2011 Salı

İNTİHAR GİRİŞİMİ ile İLGİLİ VALİLİKTEN AÇIKLAMA

Trabzon Valiliği’nce bugün sabah saatlerinde Trabzon Valilik çatısına çıkarak, intihar girişiminde bunan şahıs ile ilgili bugün bir basın açıklaması yapıldı.


Trabzon’da 7 yaşındaki kızının ilik kanseri olduğunu iddia eden ve Trabzon Valiliği’ne gelerek, yardım talebinde bulunan Karabük nüfusuna kayıtlı Doğan U.(30) isimli şahıs, yardım talebine “Araştıralım” cevabına alınca bugün sabah saatlerinde Valiliğin çatısına çıkarak, intihar etmek istedi.


VALİLİK BASIN AÇIKLAMASI AYNEN ŞÖYLE:


“Trabzon Valiliği’ne gelerek yardım talep eden ve daha sonra intihar teşebbüsünde bulunan Doğan U. ile ilgili olarak aşağıdaki açıklamanın yapılması uygun görülmüştür.


10.01.1981 doğumlu, Karabük Cumayanı Köyü nüfusuna kayıtlı ve Cumayanı Köyü Merkez/Karabük adresinde ikamet eden Doğan U. isimli vatandaş Trabzon Valiliğine kızı Selcan U.'un ilik kanseri hastası olduğunu belirtmiş ve yardım talep etmiştir. Kızının hastanede yattığı, ilacını karşılayamadığı için mağdur duruma düştüğü ve çeşitli illerde yerel basın-yayın organlarında mağduriyeti ile ilgili haberler çıktığını beyan ederek, yardım talebinde bulunan şahsın çelişkili ifadeleri göz önüne alınarak araştırma yapılmıştır.


Yapılan araştırmaların sonucunda söz konuşu şahısla ilgili olarak;


1.Şahsın eşi Gülsüm U. adına Karabük Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'nda yardım dosyası bulunduğu ve bu vakıf aracılığı ile yardım yapıldığı anlaşılmıştır. Adı geçen Vakıf ile yapılan görüşmede kızının hasta olduğu ve tedavi için yardım talebi ile ilgili bir bilgi ve talep olmadığı bildirilmiştir.


2.Söz konusu şahsın kızının hasta olduğunu ve İstanbul Şişli Etfal Hastanesi'nde ilik kanseri sebebi ile yattığını ifade ettiği beyanın gerçek dışı olduğu ve bu hastanede böyle bir hastanın bulunmadığı bizzat ilgili hastane ile görüşülerek, tespit ve teyit edilmiştir.


3.Yeşil Kartlı vatandaşların Yeşil Kart kapsamında karşılanmayan ilaç ve protez bedelleri miktarı ne olursa olsun ailenin ikamet ettiği vakıf tarafından karşılanmaktadır.


Yapılan değerlendirmede bu ve benzeri şahısların illeri dolaşarak kamu kurumlarını ve hayırsever vatandaşlarımızın iyi niyetlerini suiistimal ederek, maddi çıkar sağlamaya çalıştıkları değerlendirilmektedir” denilmektedir.

(VB-16.05.2011 Pazartesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder