19 Mayıs 2011 Perşembe

STÖ’LERİNİN PARLAMENTOYA KATILIMLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ EĞİTİMİ – 17 HAZİRAN’DA, ANKARA’DA


Ankara’da 17-19 Haziran 2011 tarihlerinde düzenlenecek 3 günlük eğitime tüm illerden başvuru kabul edilmektedir.




EĞİTİM HAKKINDA

Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM), 2009 yılından bu yana Olof Palme Merkezi ortaklığı ile yürüttüğü çalışmalar kapsamında hak temeli STÖ’lere yönelik güçlendirme çalışmaları yürütmektedir.

Bu çalışmalar kapsamında gerçekleştirilen “STÖ’lerin Parlamentoya Katılımlarının Güçlendirilmesi Eğitimi”, özellikle hak temelli sivil toplum örgütlerinin (STÖ) katılım süreçlerine katılımlarının arttırılmasını ve dönüştürücü özelliklerinin güçlendirilmesini hedefliyor.

EĞİTİMEDAVETLİ İLLER

Ankara’da düzenlenecek çalışmaya tüm illerden başvuru kabul edilmektedir.

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim programı kapsamında; sivil toplum, devlet, demokrasi ve örgütlenme kavramlarını politika bilimi araçlarını kullanarak, değerlendirebilecek çalışmalar yapılacak.

Karar alma süreçlerine teorik yaklaşımlarının tartışıldığı oturumlara ek olarak, dünyadaki ve Türkiye'deki örnekler ışığında karar alma süreçlerine katılım mekanizmalarını incelenecek.

Parlamenter sistem ve STÖ'lerin karar verme süreçlerine katılım için geliştirdikleri mekanizmaları ve etkinlikleri hep birlikte tartışılacak.

Program kapsamında düzenlenecek grup çalışmaları ile parlamento, karar alma süreçlerine katılım ve savunuculuk konuları üzerine birlikte çalışmalar yapılacak.

Ayrıca karar verme süreçlerine katılım konusunda katılımcılar, ağ kurma ve koalisyonlar ile çalışma deneyimleri ve sivil alana bütüncül yaklaşımı tartışma olanağı bulacaklar.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ

Sivil Toplum, Devlet, Örgütlenme, Parlamento, Katılım Mekanizmaları, Karar Verme Süreçlerine Katılım Stratejileri, Yasa Yapım Süreci Ve Denetim Mekanizmaları

BU EĞİTİM KİMLER İÇİN?

Toplumsal cinsiyet, ekoloji, çocuk hakları, insan hakları, engelli hakları, gençlik, kültürel haklar alanlarında çalışan STÖ aktivistleri ve çalışanları için.

PROGRAM

1. Gün; “Sivil toplum, devlet, örgütlenme”

2. Gün; “Parlamento, katılım mekanizmaları

“Karar Verme Süreçlerine Katılım Stratejileri, Savunuculuk”

3. Gün: “Yasa Yapım Süreci ve Denetim Yolları”

ORGANİZASYON

Eğitim; 17 Haziran 09.30'da başlayacak ve 19 Haziran 17.00'da sona erecektir. Eğitim çalışması Ankara’da gerçekleştirilecektir. Ankara dışından eğitime katılacak katılımcıların yol ve konaklama masrafları STGM tarafından karşılanacaktır.

BAŞVURULAR İÇİN

STÖ'lerin Karar Verme Süreçlerine Katılımlarının Güçlendirilmesi Eğitimi başvurularını STGM'nin web sayfasından online yapmanız gerekmektedir. Online başvuru formunu en geç 26 Mayıs Perşembe günü 17.00'a kadar www.stgm.org.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

EĞİTİM PROGRAMI İÇİN ÖNEMLİ TARİHLER

Eğitim duyuru tarihi: 12 Mayıs 2011
Son başvuru tarihi: 26 Mayıs 2011
Eğitim başvurularının sonuçlandırılması: 27 Mayıs 2011

Başvuru Formu için www.stgm.org.tr sitesine bakınız.

KAYNAK: www.stgm.org.tr - 12.05.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder