16 Aralık 2010 Perşembe

Vali Dr. Recep Kızılcık’tan Tarih Öğretmenlerine Ziyaret

Milli Eğitim Bakanlığınca İlköğretim müfredat Programlarından sonra ortaöğretim müfredat programları da değişti.



Bu kapsamda ilimizde de bilgilendirme toplantıları yapılmaya başlandı. İlk program Cumhuriyet İlköğretim Okulu’nda devam etmekte olup,


Yenilenen ve geliştirilen ortaöğretim programlarının felsefesi, yapısı, kazanımları, eğitim içeriği, öğrenme ve öğretme stratejileri, öğrenme yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme süreci konularında branş öğretmenlerinin bilgilendirme çalışmaları sürdürülmektedir.


İl genelinde merkez ilçe Akçaabat, Araklı, Sürmene ve Vakfıkebir olmak üzere 5 ayrı merkezde 59 çalışma grubu şeklinde planlanan çalışmalar, edebiyat tarih, coğrafya fizik kimya, biyoloji ve matematik branşlarında toplam 1543 öğretmenin eğitim alması hedeflenmektedir.


Söz konusu çalışmalara KTÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adnan Baki, Bölüm Başkanı Prof. Dr. Salih Çepni başta olmak üzere 6 Doçent, 3 Yardımcı Doçent, 5 Doktor unvanına sahip toplam 16 akademisyen, 14 Milli Eğitim Çalışanı Formatör Öğretmen Öğretim görevlisi olarak katılmaktadır.



Cumhuriyet İlköğretim Okulu’unda devam eden ve Tarih Öğretmenlerine yönelik uygulanan programa katılan Vali Dr. Recep Kızılcık, öğretmenlere başarı dileklerini iletip; tarihin sadece savaşlardan ibaret olmadığını kültürün, sanatın, ekonominin ve hatta siyasetin de bir geçmişi yani tarihi olduğunu belirterek, savaşların bile sadece toprak kazanma arzusu ile değil bu belirtilen konuların da savaşlara neden olabileceğini söyledi.





Vali, tarih kitaplarında yazılanları ezberleyip aktaran değil bu kitaplardan bilgileri alıp yorumlayan, sorgulayan ve geçmişle gelecek arasında köprü kurup doğruları yakalayan ve uluslararası düzeyde hangi konu olursa olsun yarışıp başarılı olabilecek bir nesil yetiştirmemiz gerektiğini sözlerine ekledi. Daha sonra okulun kapısında öğrencilerle sohbet edip onlara hediye vererek fotoğraf çektirdi. (V.B.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder